Ook de scheepvaart ontkomt niet meer aan klimaatmaatregelen. Schepen moeten uiteindelijk over op duurzame brandstoffen, als waterstof en methanol. Een reder uit Harlingen die nog op stookolie vaart, kiest er tot die tijd voor om de C02 af te vangen. De NOS maakte een video-item over het gebruik van de techniek van Value Maritime. De CO2 gaat naar de glastuinbouw.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
EnergieAkkoord Greenport West-Holland ondertekend
-
85 miljoen voor aardwarmtebron Alton
-
Energie-update: Elektriciteitsmarkt vrij stabiel zonder Dunkelflaute
-
Makkelijkere vergunningen voor kleinere energieprojecten, als EU-plannen doorgaan
-
Tenergy wint Innovatieprijs Regio Foodvalley 2025
-
Energie-update: Hoe langer de gasbuffers goed gevuld blijven, hoe beter
-
Tomatenteler blij met hulp bij strategisch energiebeheer
-
Energie uit een plant? Dat kan toch niet?
-
Energie-update: Kans op kouder weer
-
Energie-update: "Maak energie leidend in ruimtelijke keuzes Nederland"