Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kassimulator voor tuinbouwonderwijs

De ontwikkeling van moderne digitale hulpmiddelen heeft de manier waarop we lesgeven en leren veranderd. In het tijdperk van digitalisering wordt het benutten van technologie steeds belangrijker om de productiviteit te optimaliseren en de impact op het milieu te minimaliseren. Een voorbeeld van zo'n initiatief is het Virtual Greenhouse project. Het project heeft als hoofddoel een innovatieve en interactieve leerervaring te bieden aan studenten van tuinbouwscholen.

Drie tuinbouwscholen, Räpina School of Horticulture in Estland, Langenlois Horticultural School in Oostenrijk en Zone College in Nederland, steunen enthousiast een nieuw project dat gericht is op het verbeteren van het gebruik van digitale technologieën en moderne lesmethoden. Het succes van dit project sluit nauw aan bij de strategische doelstellingen van de scholen, waaronder het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs, het bevorderen van internationale samenwerking, het promoten van ecologische duurzaamheid en het voldoen aan de nieuwe behoeften van de arbeidsmarkt.

Recent onderzoek heeft het belangrijkste obstakel voor de toepassing van moderne technologie in de tuinbouw aan het licht gebracht, namelijk het gebrek aan kennis en training in het gebruik van dergelijke hulpmiddelen. Het Virtual Greenhouse project wil deze uitdaging aangaan door een digitaal platform te ontwikkelen dat een kas simuleert en trainingsmateriaal biedt om docenten te ondersteunen bij de integratie van het platform in hun lessenpakket. Om ervoor te zorgen dat de innovatieve digitale onderwijs- en leerhulpmiddelen die in het project zijn ontwikkeld, worden omarmd door docenten en studenten, richt het project zich op het trainen van docenten in het gebruik van collaboratieve en teamgebaseerde onderwijsmethoden.

De Tartu Art School in Estland speelt een grote rol in het succes van het project door methodologische training te geven aan docenten van tuinbouwscholen en collegiale toetsing van de ontwikkelde tools. Hun betrokkenheid zorgt ervoor dat de leer- en onderwijsinstrumenten met succes in de praktijk worden geïmplementeerd. Als experts op het gebied van gebruiksvriendelijke leermiddelen en -methodologieën zal de Tartu Art School aanbevelingen doen over de hulpmiddelen die in het project zijn ontwikkeld, waarbij leerkrachten en ontwikkelaars worden ondersteund om deze effectief in het onderwijs te introduceren. Door samenwerking met de Tartu Art School wil het project de kwaliteit van het onderwijs verbeteren en ervoor zorgen dat de ontwikkelde tools voldoen aan de nieuwe behoeften van de arbeidsmarkt.

Door docenten actief te betrekken bij het project, trainingsmateriaal te ontwikkelen en een virtuele kas ter beschikking te stellen, zorgt het project ervoor dat de ontwikkelde tools en oplossingen worden afgestemd op de specifieke behoeften van docenten en studenten. Deze aanpak zal de weerstand tegen innovatie helpen verminderen en de bereidheid van scholen doen toenemen om moderne digitale leer- en onderwijstools te implementeren.

TaMi Automatics is een bedrijf dat al vijf jaar trainingen geeft aan studenten van de Räpina School of Horticulture. Het bedrijf heeft deze sessies persoonlijk geleid en heeft gedurende deze tijd aan meer dan 200 studenten lesgegeven. De eigenaren van TaMi Automatics zijn visionairs die innovatie willen stimuleren en studenten vooruit willen helpen door middel van reallife ervaring. Een van de eigenaren van TaMi is ook de landbouwdeskundige van een tuinbouwbedrijf genaamd Võiste Garden. Deze praktische ervaring geeft de eigenaren van TaMi Automatics een uniek perspectief en waardevolle inzichten die ze kunnen delen met studenten tijdens hun trainingssessies. Hun betrokkenheid bij het creëren van innovatieve teeltsystemen en automatisering toont ook hun toewijding om de tuinbouw efficiënter en duurzamer te maken.

Het project heeft tot doel de inzetbaarheid van studenten te vergroten door praktisch en op technologie gebaseerd leren aan te bieden. Dit zal de interesse en motivatie van studenten vergroten, evenals hun potentieel om te slagen op de internationale arbeidsmarkt en in innovatieve grote bedrijven. Daarnaast heeft het project tot doel om opleidingen te bieden aan mensen die in de tuinbouw werken om hun kennis van moderne technologie, die zich de afgelopen jaren snel heeft ontwikkeld, bij te werken.

Het project 'Ontwikkeling van methodologie en tools voor training in kasautomatisering' wordt medegefinancierd door een Erasmus+ KA2-subsidie.

Voor meer informatie:
Mirko Metsaoru
TaMi Automatics
mirko@tamiautomatics.com
www.tamiautomatics.com 

Publicatiedatum: