Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waarom AgriFORCE Berry People over wil nemen

AgriFORCE is de laatste tijd nogal eens in het nieuws geweest. Het bedrijf was bezig met een serie overnames om een bedrijf te creëren dat de volledige toeleveringsketen bedient. Met Deroose en Delphy wilde AgriFORCE unieke kennis aan hun assortiment toevoegen. Zoals AgriFORCE uitlegt, zullen de expertise, kennis en het intellectueel eigendom dat met deze overnames gepaard gaan, elk onderdeel van het bedrijf ten goede komen. De organisatie is verdeeld in twee hoofdtakken: Brands, gericht op meer consumentgerichte producten, en Solutions, gericht op telers.

Berry People treedt toe tot de AgriFORCE-familie
AgriFORCE blijft echter zijn visie nastreven. Begin dit jaar kondigde het bedrijf de ondertekening aan van een intentieverklaring voor de overname van Berry People. Wat is nu de beweegreden daarvoor? "Het zachtfruitsegment is de laatste tijd voortdurend gegroeid," zegt Mauro Pennella, president van Brands en CMO van AgriFORCE. "Het is een sector van 7 miljard dollar, waarvan we verwachten dat die alleen al in Noord-Amerika tot 21 miljard zal groeien. Het spreekt voor zich dat er veel vraag is in die sector. En zo zijn we bij Berry People terechtgekomen."

Mauro legt verder uit dat Berry People bepaalde kenmerken heeft, waardoor het een goede aanvulling is op de AgriFORCE-familie. Een daarvan is de potentiële synergie met andere bedrijven, die eigendom zijn van AgriFORCE. "Vanuit ons oogpunt heeft Berry People een sterke aanwezigheid op de markt en logistieke structuur, waarvan wij kunnen profiteren," zegt Mauro. "Tegelijkertijd is Berry People de perfecte match voor Delphy. De expertise en de kennis, met name op het gebied van zachtfruit, die zij in de loop van de tijd hebben opgebouwd, kunnen voor Berry People zeer voordelig zijn." Dat terzijde, is het belangrijk te bedenken dat Berry People zelf een bloeiende en groeiende operatie is. "Het wordt geleid door zeer goede mensen en heeft een ambitieus groeiplan dat we verder kunnen ondersteunen om kansen beter te benutten."

Alles over synergie
Al met al stelt de overname van Berry People AgriFORCE in staat om de winstgevendheid in de hele toeleveringsketen verder te maximaliseren. "Vooral als het gaat om het inkopen van zachtfruit uit verschillende gebieden, zoals Mexico." Natuurlijk gaat het niet alleen om het vergroten van het marktaandeel. De overname in het proces van Deroose zorgt voor extra synergie met Berry People. "Deze combinatie kan in de toekomst helpen de creatie van onze eigen variëteiten te versnellen," wijst Mauro.

"Niet alleen als het gaat om het leveren van hun eindproducten aan klanten, maar ook om het leveren van die variëteiten aan andere telers, met betere kennis en best practices." Het is dus heel duidelijk dat de bedrijfsdivisie van Brands en Solutions niet bedoeld is voor een vacuüm. "Het ene voedt het andere en omgekeerd," zegt Mauro. "Solutions is meer de technische kant ervan, maar deze technologie wordt gebruikt om Brands te ondersteunen."

De groeistrategie van AgriFORCE wordt uitgevoerd na een zorgvuldige afweging van wat het beste zou zijn voor de consument en de markt als geheel. "Het kost tijd om het juiste bedrijf te selecteren," merkt Mauro op. "Tegelijkertijd geeft het ons de kans om het bedrijf in kwestie veel beter te volgen en te begrijpen. We brengen tijd door met de directeur en met de telers en bespreken het bedrijf. Ook blijven de mensen die het bedrijf leiden in het bedrijf omdat zij de kennis hebben die wij verwerven."

De serie overnames is nog niet voorbij, AgriFORCE wil overal in de toeleveringsketen aanwezig zijn. "In de toekomst zal uiteraard gekeken worden naar een mogelijke uitbreiding van het bedrijf, voor beide divisies van AgriFORCE."

Voor meer informatie:
AgriFORCE
agriforcegs.com    

Publicatiedatum: