Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Qua visie en werkwijze is Gebrs van Aarle een hele nieuwe koers aan het varen"

Tholen - Marc Ehlert is in april 2022 in dienst gekomen bij Gebrs van Aarle en heeft allround ervaring in retail en AGF. Als commercieel eindverantwoordelijke in de gedistilleerde drankenindustrie voor de verschillende verkoopkanalen miste hij de affiniteit met het product.

Marc: “In dranken ben je bezig met het bouwen van een merk en image. In de AGF-branche gaat het om de kwaliteit van het product, lekker no nonsens.”

Net als de collega’s en werkwijze in de branche: “Buiten dat mensen sociaal zijn, zijn ze heel direct. Als iemand iets wil, gaan ze er recht op af. Dat past me wel.” Hoewel Marc van boven de rivieren komt, voelt hij zich goed thuis bij het in Brabant gewortelde familie bedrijf.

Marc bewondert het feit dat de rechte lijn bij de organisatie na het overlijden van oprichter Frans van Aarle is doorgezet. Begin vorig jaar sprak dochter en algemeen directeur Marjon van Aarle duidelijk uit in de voetsporen van haar vader te willen treden. Deze nieuwe ontwikkeling sprak Marc aan. “Frans van Aarle was voor iedereen bekend. Hij had niet alleen een commerciële, maar ook een grote sociale functie ten opzichte van zijn klanten en relaties. Als een oprichter wegvalt, zien we vaak een daling in het resultaat, maar bij ons is dat anders, we hebben de lijn kunnen doorzetten, wat best intensief was. Toen ik meer wist over de plannen van Marjon, was ik direct enthousiast. We hebben een heel ambitieus plan,” vertelt Marc.

Met een mix van ervaring, kennis en enthousiasme stuurt Marc, samen met Petra Oomens (financiën) en onder leiding van Marjon van Aarle, de organisatie richting een mooie toekomst. Waar de onderneming eerst een grote lokale partij was, ziet men zichzelf nu steeds meer als een ‘kleine grote partij’. “Het verschil tussen de twee is dat een ‘kleine’ grote partij groter kan worden, terwijl een ‘grote kleine partij’ alleen maar bezig is met in standhouden wat je hebt,” aldus Marc.

De komende jaren wil Gebrs van Aarle hun sterke punten als full service groothandel verder uitbouwen. “Gebrs van Aarle wil de zelfstandige ondernemer totaal ontzorgen. Zo kan de lokale specialist zich volledig richten op zijn of haar doelgroep en sterke punten. De kwaliteit van ons product staat nooit ter discussie en we brengen diezelfde kwaliteit tot in de koelcel van de ondernemer. Tevens bieden we tal van diensten waarmee we de speciaalzaak ontzorgen. Daarnaast breidt Gebrs van Aarle die werkwijze uit richting foodservice, grootgebruikers, grootkeukens en horecaleveranciers. “Dat werpt zijn vruchten al af, het B2B foodservice-team is in een half jaar tijd verdubbeld,” zo vertelt Marc. Een ander sterk punt van Gebrs van Aarle is dat ze eigen importlijnen en een door het NVWA gecertificeerd kwaliteitscontrolesysteem hebben. Marc: “Import gaat via eigen transport en we kunnen deze zelf keuren waardoor we een nog verser product kunnen bieden. Dat willen we verder uitbreiden.”

Op dit moment is Gebrs van Aarle bezig met een nieuw digitaal bestelsysteem. “We werken aan een systeem dat het meest klantvriendelijke zal zijn in de branche. Natuurlijk houden we ook vast aan de telefonische verkoop. Heel veel klanten willen graag spreken met hun vaste verkoper die de winkel kent. We zien dat met name de jongere werknemers digitaal willen bestellen op het moment dat het hen het beste uitkomt.” Gebrs van Aarle streeft ernaar om binnen twee jaar een volledig omnichannel te zijn. 

Dit artikel verscheen eerder in editie 2, 37e jaargang van Primeur. Zie hiervoor www.agfprimeur.nl.

Voor meer informatie:
[email protected]

 

 

Gerelateerde artikelen → Zie meer