Boodschappen zijn duur, maar supermarkten komen met veel aanbiedingen om klanten binnen te krijgen. Dat meldt de Consumentengids, die vandaag verschijnt. Vooral stunten met A-merken komt veel voor. Die bekende merken zijn de afgelopen jaren veel harder in prijs gestegen dan huismerkproducten. Huismerken zijn bijna nooit in de aanbieding, zo schrijft De Gelderlander. De kortingen lopen soms enorm op, signaleert de consumentenorganisatie. Het gaat om aanbiedingen tot wel 75 procent op de originele prijs. De gemiddelde korting liep in de afgelopen vijf jaar op van van 31 naar 35 procent.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Boerderijwinkel Akkerhof wint verkiezing Slechtste Slogan 2025
-
Prijzen Marokkaanse tomaten en paprika's nemen duik; export drie dagen stil
-
Mercadona neemt Logifruit over
-
"Vanaf zaterdag gaat het los"
-
Komkommerkoorts: prijs schiet als raket omhoog
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Supermarkten krijgen hulp bij inzicht in uitstoot per product
-
Belgian Fresh Food Institute wil kinderen Fruitwise maken
-
Banaan en komkommer populaire boodschap bij Thuisbezorgd.nl
-
Meer prijsverhogingen komkommer, uitval bij aardbeien