Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Direct inzicht in toekomstige ontwikkelingen via een roadmap

Begin van dit jaar is de nieuwe roadmap voor AGF software GreenCommerce live gegaan. De roadmap biedt huidige GreenCommerce gebruikers meer inzicht in toekomstige ontwikkelingen die voor 2023 op de planning staan.

Ontwikkelingen in de markt volgen elkaar in een razendsnel tempo op. Trends zoals schaalvergroting, globalisering en internationalisering zorgen ervoor dat AGF bedrijven in rap tempo groeien. Daarnaast zorgen trends op het gebied van voedselveiligheid, sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid ervoor dat bedrijven zichzelf moeten blijven aanpassen om te voldoen aan o.a. wet- en regelgeving. "Om hierbij aan te kunnen sluiten en te kunnen voorsorteren op veranderingen die komen gaan, zijn we sinds 2021 begonnen met het volgen van een roadmap", begint Robin van den Broek, Development & Product Strategy bij jem-id.  

Waarom een roadmap
"In 2021 lanceerde we voor het eerst een roadmap voor GreenCommerce. We merkten dat klanten niet altijd mee kregen welke gave dingen werden ontwikkeld. Dat was ook logisch. Omdat nieuwe ontwikkelingen niet altijd alle doelgroepen raken en dit vaak naderhand pas gecommuniceerd werd, ontstond de misvatting dat er weinig gebeurde. In werkelijkheid waren dat juist de drukke periodes omdat we dan met grote projecten of implementaties bezig waren", vervolgt Jeroen Nibbering, Product Owner bij jem-id. "De komst van de roadmap heeft ervoor gezorgd dat informatie veel transparanter beschikbaar is. Klanten zijn meer dan ooit betrokken bij nieuwe ontwikkelingen."

De roadmap voor 2023 is opgedeeld in kwartalen waarbij 4 verschillende thema’s de hoofdrol spelen. Binnen de thema’s worden onderwerpen beschreven met een duidelijk tijdspad. Hierdoor is het voor klanten duidelijk op welk moment er aan welke onderwerpen zal worden gewerkt. 

Uitgelichte onderwerpen
Voor het eerste halfjaar staan o.a. de onderwerpen Warehouse informatievoorziening en een Online service portal op de planning. Met de Warehouse informatievoorziening krijgen gebruikers in één oogopslag realtime inzicht in de status van verschillende logistieke activiteiten d.m.v. digitale displays op de werkvloer. Denk hierbij aan informatie over bijv. pickvoortgang voor verladingen, dockplanning, productiestatus en toekomstig ook bijvoorbeeld celbezetting. Zo kan er op een laagdrempelige manier aan diverse informatievoorziening voldaan worden.  Chauffeurs zouden direct kunnen zien naar welk dock ze zouden mogen zonder dat het personeel in het loodskantoor gestoord hoeft te worden met vragen.

Verder zal in het tweede kwartaal de eerste versie van een service portal worden opgeleverd met als focus de doelgroep dienstverleners. Via een online kanaal gaan zij digitaal kunnen samenwerken met opdrachtgevers over belangrijke logistieke processen.

Hier kan de volledige roadmap worden bekeken.

Voor meer informatie: 
jem-id
Grote Waard 80
2675 RZ Honselersdijk
T: 0174 642 622
info@jem-id.nl  
www.jem-id.nl       

Publicatiedatum: