"We weten dat in Rotterdam ook grote terminals in handen of mede in handen zijn van Chinese bedrijven, net als in Spanje", zegt CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch. "Je moet als Nederland en als Europa zicht hebben op wat daar gebeurt op de lange termijn." Volgens Amhaouch zitten Nederland en Europa op een kantelpunt wat betreft economische autonomie en strategische kwetsbaarheid.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Onderzoek naar extra ontsluiting IJsselmondse Knoop voor Dutch Fresh Port
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Mont Blanc Tunnel weer open na grootschalige renovatie
-
Duitse milieudienst wil vanaf 2030 tolheffing op alle wegen
-
Vrachtwagenheffing definitief van start op 1 juli 2026
-
Bakker Barendrecht kan voortaan elektrisch laden bij Albert Heijn
-
Weer minder banen en overslag in haven Rotterdam, maar ook tekenen van herstel
-
"Meer bedrijven stappen over op vervoer van groente en fruit via het spoor"
-
Containervervoerder onder druk door congestie in Rotterdamse haven
-
Toenemende complexiteit dwingt transportsector tot schaalvergroting