Tholen - Lidl blijft fors hoger scoren dan de markt als het om AGF-verkopen gaat. Hoewel de fair share is gedaald ten opzichte van 2021 steken ze met een fair share van 123 (in 2021: 125) nog ver uit boven de andere formules. Onderzoeksbureau GfK brengt jaarlijks voor Distrifood de fair shares van huishoudelijke bestedingen in de versgroepen in supermarkten in kaart. In de top 3 staan verder Nettorama (106) en Albert Heijn (104).
De fairshare is het marktaandeel binnen de betreffende verscategorie afgezet tegen het totale marktaandeel binnen huishoudelijke foodbestedingen. Daarmee is het een indicatie voor hoe succesvol een formule is met een bepaalde assortimentsgroep.
De fair share van Nettorama is vergeleken met 2021 flink gedaald (van 116 naar 106). Eind september werd Nettorama door GfK uitgeroepen tot Beste in AGF.
Spar heeft de hoogste fair share in vers totaal. Het AGF-aandeel steeg van onder gemiddeld in 2021 naar gemiddeld in 2022 (van 94 naar 100). "De visie van Spar als King of Convenience werpt bewezen zijn vruchten af! Wat gaaf om dagelijks met mijn vers team hiermee bezig te zijn. Trots!", reageert Unitmanager Vers bij Spar Holding Manoes van de Westalaken op LinkedIn.