Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
GfK

Lidl houdt hoogste fair share in AGF

Tholen - Lidl blijft fors hoger scoren dan de markt als het om AGF-verkopen gaat. Hoewel de fair share is gedaald ten opzichte van 2021 steken ze met een fair share van 123 (in 2021: 125) nog ver uit boven de andere formules. Onderzoeksbureau GfK brengt jaarlijks voor Distrifood de fair shares van huishoudelijke bestedingen in de versgroepen in supermarkten in kaart. In de top 3 staan verder Nettorama (106) en Albert Heijn (104).


De fairshare is het marktaandeel binnen de betreffende verscategorie afgezet tegen het totale marktaandeel binnen huishoudelijke foodbestedingen. Daarmee is het een indicatie voor hoe succesvol een formule is met een bepaalde assortimentsgroep. 

De fair share van Nettorama is vergeleken met 2021 flink gedaald (van 116 naar 106). Eind september werd Nettorama door GfK uitgeroepen tot Beste in AGF. 

Spar heeft de hoogste fair share in vers totaal. Het AGF-aandeel steeg van onder gemiddeld in 2021 naar gemiddeld in 2022 (van 94 naar 100). "De visie van Spar als King of Convenience werpt bewezen zijn vruchten af! Wat gaaf om dagelijks met mijn vers team hiermee bezig te zijn. Trots!", reageert Unitmanager Vers bij Spar Holding Manoes van de Westalaken op LinkedIn. 

Klik hier voor het hele onderzoek naar fair shares

Publicatiedatum: