Nieuwe branding voor softwarebedrijf in sierteelt en AGF

Per 1 november 2022 gaat jem-id, softwarebedrijf voor de sierteelt en AGF-sector verder met de nieuwe branding. De directe aanleiding voor de rebranding is de natuurlijke ontwikkeling die de organisatie heeft doorgemaakt op het gebied van strategie en merkidentiteit. "Het bedrijf is 26 jaar geleden opgericht met als doel de Nederlandse tuinbouwsector naar een hoger niveau te tillen door middel van techniek. Tot op heden is deze visie onveranderd gebleven."


Het team dat aan de basis staat van de rebranding V.l.n.r. Bas La-Graauw, Ellen Samwel, Jill van der Knaap, Amber van Houdt, Damian van der Hoeven, Sofie de Zeeuw.

Nieuwe branding past bij identiteit
Het nieuwe en strakke tijdloze ontwerp past beter bij de huidige identiteit. “Veel mensen kennen jem-id vooral van onze bedrijfscultuur waar we enorm trots op zijn. We worden vaak gezien als een hechte groep die geen IT-uitdaging uit de weg gaat. De nadruk ligt dan vooral op de manier waarop we werken en daarmee doen we de diepgaande IT- en sectorkennis binnen het bedrijf echt te kort”, licht Martijn van Andel, mede-eigenaar van jem-id, toe. “Onze engineers behoren tot de Nederlandse top op het gebied van de ontwikkeling van software en cloudplatforms. Dat er ook nog diepe roots liggen in de verssector zorgt ervoor dat we een unieke combinatie hebben. Deze kennis gebruiken we niet alleen om processen bij onze klanten te verbeteren, maar ook om de bedrijven onderling beter met elkaar te laten communiceren. De claim ‘Leiders in digitale innovatie voor sierteelt en AGF’ is dan ook meer dan terecht.”

Naast de vernieuwde huisstijl zal ook het geluid van jem-id de komende tijd een andere vorm aannemen. Martijn: “We gaan zorgen dat de markt meer ziet en hoort over de verschillende expertises die we in huis hebben.” Het team van jem-id bestaat niet alleen uit developers, maar ook implementatie specialisten, support medewerkers, marketeers en product owners. Kortom; alle expertises die nodig zijn om een (software) product succesvol in de markt te zetten. “Doordat we al 26 jaar zo werken, is het voor ons zo vanzelfsprekend geworden dat we er niet mee te koop lopen. We willen onze kennis de komende jaren steeds meer gebruiken om andere mensen te inspireren en de sector verder te helpen. Naast de lancering van de nieuwe branding is er vooral energie gestoken in de manier waarop we onze ervaringen met de wereld zullen delen.”

Uitleg nieuwe identiteit
Om de verbinding binnen het logo te reflecteren wordt het koppelteken in de opvallende, frisgroene kleur afgebeeld. Het koppelteken zorgt voor de letterlijke verbinding van het logo en krijgt daarom de hoofdrol in het beeldmerk. De eenvoud zorgt voor duidelijkheid; hetgeen bij jem-id hoog op de agenda staat. De organisatie staat voor duidelijke taal die gebaseerd is op feiten. Niemand heeft iets aan een mooi antwoord als de eerlijkheid ontbreekt. De eenvoudige huisstijl benadrukt deze identiteit.

Onderstaande video werd afgelopen zomer aan alle medewerkers gepresenteerd ter introductie van de nieuwe branding.

“26 jaar geleden is jem-id ontstaan vanuit de gedachte van de tuinbouwsector. De visie om de sector naar een hoger niveau te tillen door middel van techniek is actueler dan ooit. Mede door de intensieve samenwerking met Royal FloraHolland in de ontwikkeling van Floriday wordt er voor disruptie gezorgd in de sierteeltsector. Met FreshBabel wordt er een platform geboden waarop verschillende softwaresystemen aan GreenCommerce gekoppeld worden in de communicatie van bedrijfsspecifieke berichten. Dit bevordert niet alleen snelheid, maar zorgt ook voor een minimale foutmarge bij AGF bedrijven.” 

Voor meer informatie:
jem-id
Tel: 0174 - 642 622 
info@jem-id.nl
www.jem-id.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven