Tholen - Je kunt geen krant openslaan of het is inflatie wat de klok slaat. Maar slaat dit al over op de AGF-bestedingen van de consument? We vroegen het aan AGF-category manager Ed van Venrooij van Hoogvliet.


Nieuwe vestiging Hoogvliet in Vlaardingen

"Wat betreft aankopen zien we een stijgende lijn in volume. Dit geldt voor het totale pakket, we zien niet dat bepaalde productgroepen harder lopen. Wel zien we dat de producten die in de aanbieding zijn een fors hogere afzet hebben."

"Ook het bio-aanbod stijgt niet. We zien dat in deze moeilijke tijd er minder vraag is naar bio-producten, omdat deze toch vaak hoger in prijs zijn", vervolgt de category manager. De verwachte lagere Nederlandse tomatenproductie deze winter heeft wel effect op het aanbod bij Hoogvliet. "Helaas moeten we overstappen naar Spaans product waar wij altijd belichte teelt komkommers en tomaten voerden in de winter."

Voor meer informatie:
Ed van Venrooij
Hoogvliet
ed.vanvenrooij@hoogvliet.com 
www.hoogvliet.com