De klanttevredenheid van consumenten van Belgische supermarktformules is ten opzichte van vorig jaar licht achteruitgegaan. Dat is een van de conclusies van het GfK Zomerrapport 2022, zo meldt Gondola. De gemiddelde tevredenheidsscore was vorig jaar het hoogste ooit gemeten (7,99). Dit jaar scoren de formules gemiddeld een 7,86. Volgens GfK zijn inflatie en de mindere koopkracht bij consumenten van invloed geweest bij de beoordeling, omdat de formules vooral minder scoren op de factor prijs en promotie.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Supermarkten krijgen hulp bij inzicht in uitstoot per product
-
Belgian Fresh Food Institute wil kinderen Fruitwise maken
-
Banaan en komkommer populaire boodschap bij Thuisbezorgd.nl
-
Meer prijsverhogingen komkommer, uitval bij aardbeien
-
Kerstcommercials 2025: van mainstream sentiment tot prijsbewuste feestvreugde
-
Karlsruher groothandelsmarkt profiteert van gemeentelijke steun, maar modernisering blijft uitdaging
-
Bijna 7 procent Nederlandse bedrijven ervaart problematische schulden
-
Kleine speler Corazon opent winkel met uitsluitend gezond voedsel
-
Groei Europese retail houdt aan, Nederland springt eruit met daling faillissementen
-
Consolidatie in retail neemt toe door aanhoudende druk