Het aanbod aan groenten en fruit zonder pitten stijgt. Dat zien ze bij Albert Heijn. Druiven liggen bij de supermarkt al dertig jaar pitloos in het schap, maar sinds kort zijn er bijvoorbeeld ook pitloze snoeppaprikaatjes bij de grootgrutter te vinden. In De Stentor staan ze bij de trend stil en vragen ze zich af hoe realistisch een pitloze variant voor alle groenten- en fruitsoorten is? Lees hier het verhaal waarin ook René Smulders, onderzoeker plantenveredeling aan de Wageningen University & Research, en Marc André de la Porte van fruitbedrijf Bloeiend Merm aan het woord komen.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Veredeling en nieuwe gewassen worden belangrijker
-
"Bramen lijken klaar om de concurrentie aan te gaan met de klassiekers onder het zachtfruit"
-
"Dankzij innovaties verwachten we groei in alle segmenten"
-
De Ruiter Experience Center breidt samenwerking met Brazander uit
-
Programma NAL-vergelijkingsonderzoeken 2026 is bekend
-
Jubileum Monterosa-tomaat gevierd
-
Nieuwe zaad-extract PCR toets voor veldsla
-
Nieuwe werkwijze moet proces kwekersrechten versnellen
-
Onderhandelingen over nieuwe regels uitgangsmaterialen van start
-
Nieuwe blauwe bes heeft hoge hitte- en kouderesistentie en zorgt voor vroege oogst