Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jaarrekening 2021 en jaardivident Ahold Delhaize vastgesteld

Nederland: Aandeelhouders Ahold Delhaize stellen jaarrekening 2021 vast en keuren alle agendapunten goed
De aandeelhouders hebben de jaarrekening 2021 van Ahold Delhaize goedgekeurd en ingestemd met het voorgestelde jaardividend 2021 van € 0,95 per gewoon aandeel voor het volledige jaar. Een bedrag van € 0,43 per gewoon aandeel werd betaald als interim-dividend op 2 september 2021. Het resterende bedrag van € 0,52 per gewoon aandeel zal worden betaald op 28 april 2022. De aandeelhouders namen alle andere voorstellen op de agenda aan, waaronder de benoeming van Pauline van der Meer Mohr tot lid van de Raad van Commissarissen en het nieuwe bezoldigingsbeleid van de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen.
Bron: aholddelhaize.com 

Carrefour is de 1e retailer die blockchaintechnologie gebruikt bij zijn biologische producten van eigen merk
Carrefour Bio slaat een nieuwe weg in en heeft aangekondigd dat het vanaf april 2022 blockchaintechnologie gaat gebruiken bij zijn producten. Carrefour wordt daarmee de 1e retailer die blockchain technologie gaat gebruiken met zijn eigen-merk biologische producten. In april 2022 zal de Carrefour Bio dessertsinaasappel van Spaanse oorsprong, verkocht in bakjes van 4, het 1e product zijn dat de voordelen van blockchaintechnologie benut - waaronder meer transparantie voor de consument - voordat het geleidelijk wordt uitgebreid naar alle producten van het merk Carrefour Bio.
Bron: carrefour.com 

Deliveroo bezorgt steeds meer boodschappen
Deliveroo verkocht in het 1e kwartaal van 2022 12% meer en het aantal bestellingen groeide met 18%. Volgens de voedselbezorgdienst zelf is dat een sterke prestatie, gezien er een jaar geleden nog sprake was van strenge Covid-maatregelen en soms zelfs lockdowns. De groei is vooral toe te schrijven aan de Britse thuismarkt (20% meer bestellingen). Op internationaal niveau boekte de koeriersdienst 11% meer bruto-omzet op 16% meer orders.
Bron: retaildetail.eu 

Publicatiedatum: