Groenteverdelingsbedrijf BASF neemt diverse innovaties mee naar Fruit Logistica in Berlijn. Een daarvan is RedNoir, een nieuw tomatenconcept. Het is een cocktailtomaat met een glanzend zwarte schil en rode binnenkant.

"Vorig jaar werd voorzichtig met de promotie van het concept gestart," vertelt Crop Marketing Manager Carlos Bonilla. "RedNoir staat op proef momenteel in Nederland, Italiƫ, Noord-Amerika en dit seizoen start ook een proef in het Verenigd Koninkrijk. Onze intentie is om een jaarrond aanbod te garanderen en om het concept ook in andere regio's uit te rollen waar al grote interesse in het concept is getoond."
BASF focust met RedNoir op Europa, het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika en Mexico. Met het concept wil het veredelingsbedrijf diversiteit aan het tomatenassortiment toevoegen. De vrucht weegt 70 tot 90 gram, heeft geen vocht en bestaat volledig uit vruchtvlees. Met een umamismaak is het volgens de ontwikkelaars 'een goede toevoeging aan allerlei soorten maaltijden.' Gezond is de tomaat ook. Het is een bron van antioxidanten zoals vitamine C, lycopeen en anthocyanen.

Naast RedNoir neemt BASF nog meer innovaties mee. Het gaat dan om Sunions, een uit waarvan je niet gaat huilen en de meloenen Sunup en Galkia, gekenmerkt door een rijpsheidsindicator voor een optimale oogst. Daarnaast organiseert het veredelingsbedrijf een evenement. Tijdens Future Lab, op woensdag 6 april om 14.00 uur, spreekt BASF over Join the Movement en gaan ze in op de bedrijfsstrategie, gericht op samenwerking met partijen in de groentewaardeketen.
BASF zal op Fruit Logistica staan in hal 1.2 | Stand B-20.
Voor meer informatie:
BASF Vegetable Seeds
www.nunhems.com