Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Love My Salad vertelt consumenten het verhaal van biologische boeren

Sebastiaan, David en Rob zijn drie biologische boeren uit Nederland. Love My Salad maakte korte filmpjes, waarin de boeren een kijkje achter de schermen geven. Zo laat dit wereldwijde consumentenplatform van Rijk Zwaan zijn duizenden volgers via sociale media zien wat biologische en biologisch-dynamische teelt inhoudt.



De filmpjes horen bij een grotere campagne dit jaar over biologische teelt. "Consumenten vinden het steeds belangrijker om te weten hoe en waar hun voedsel wordt geproduceerd. We laten onze volgers zien wat er bij biologische productie komt kijken. Hiermee maken we hen bewust van de extra inspanningen die telers moeten doen", vertelt Annelies Blaauwkamer van Love My Salad.

In de drie video's vertellen de telers Sebastiaan Bos, Rob van Paassen en David Luyendijk over vruchtwisseling, organische mest en plaagbestrijding met natuurlijke vijanden. Alle drie de boeren verkopen direct aan consumenten. "Zij gaan hier altijd blijer naar huis", zo vertelt biologisch-dynamische teler David Luyendijk.

Bekijk hier de blog van Love My Salad en de filmpjes van Sebastiaan, David en Rob.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer