Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Rendement verdedigen ondanks stijgende prijzen"

Tholen - Als je het hebt over uitdagingen in de transportwereld, kan Peter van Velden, eigenaar van D. Zonneveld Transport uit Maasdijk, er wel een paar noemen: “Met de huidige brandstofprijzen, het grondstoffentekort, loonstijgingen en de inflatie moet je heel goed opletten. Zo zijn de aankoopprijzen van vrachtwagens dit jaar al twee keer verhoogd en is de levertijd opgelopen tot bijna een jaar. De inflatie gaat op dit moment harder dan de markt zijn prijzen kan verhogen. Dus: uitdagingen genoeg om het rendement te kunnen verdedigen en tegelijkertijd de kwaliteit voor klanten te kunnen waarborgen en personeel tevreden te houden.”

Communicatie
Voor D. Zonneveld Transport staat het waarborgen van de kwaliteit naar de klant voorop. “We onderscheiden ons door aan de verwachte lostijden te voldoen. Het is echt op tijd leveren.”

Daarbij moet rekening worden gehouden met het tijdstip dat de goederen klaar staan bij de leverancier en het tijdstip dat de afnemer ze wil ontvangen. “Om in de behoefte van de klant te kunnen voorzien houdt dat soms in dat er met maar één pallet gereden wordt of dat de ‘koeriersbus’ ingezet moet worden,” geeft Peter aan.

Hij vindt communicatie daarbij een belangrijk aspect waarvoor geïnvesteerd is in hard- en software. “Wij weten iedere minuut van de dag waar onze vrachtwagens zijn. Daardoor kunnen we de klant van de juiste informatie voorzien. Als een klant om een bepaalde slottijd vraagt en we weten dat het niet lukt, bieden we een alternatief. We nemen een rit niet aan als we weten dat we de goederen niet tijdig kunnen afleveren. Dan doen we het liever niet en blijven we eerlijk.”

Peter ziet dat hiermee loyaliteit wordt gecreëerd en langdurige relaties onderhouden worden. “Relaties van 25 of 30 jaar zijn geen uitzondering en sommige relaties lopen zelfs terug tot de jaren ’60.”

Chauffeurs
Het familiebedrijf, dat al ruim 80 jaar actief is in de AGF-branche en in 2006 in handen van Peter kwam, groeit. “We hebben een superteam, maar het stukje groei is een uitdaging, omdat de aanwas van nieuwe gemotiveerde chauffeurs schaars is in deze huidige tijd.” D. Zonneveld Transport houdt zich bezig met partijen van één pallet tot volle auto’s - voornamelijk binnen Nederland en voor een kleiner deel ritten door heel Europa – en Peter ziet graag een uitbreiding van het personeelsbestand op dit specialistische terrein.

Bij de tijd
Transportbedrijf D. Zonneveld Transport streeft ernaar om up-to-date te zijn en daarbij spelen maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid een rol. Zo is het hele bedrijfsproces zo veel mogelijk gedigitaliseerd en voldoet het volledige wagenpark aan de euronorm 6. De laatste jaren worden de nieuwe vrachtwagens voorzien van een stand-airco en zoveel mogelijk luxe voor de chauffeur.

Ook is het pand volledig opnieuw geïsoleerd en voorzien van het maximaal aantal zonnepanelen. Daarnaast heeft het transportbedrijf sinds een aantal jaren het BRC-certificaat en sinds kort ook een QS-certificering, gericht op de Duitse markt. “Sommige Duitse supermarkten eisen dat de hele keten vanaf producent tot en met de retail gecertificeerd is. Dat geldt dus ook voor het transport.”

Peter vindt het een vanzelfsprekendheid om daar tijd en aandacht aan te besteden. “Het is belangrijk om met je tijd mee te gaan. Daarmee vervul je de behoefte van de klant. De klant weet dat wij altijd zorgen voor de juiste certificering, de juiste inzet van de wagens en het zorgdragen voor zijn producten. Kortom, wij willen de klant graag ontzorgen op het gebied van transport.”

Dit artikel verscheen eerder in editie 6, 35e jaargang van Primeur. Zie hiervoor www.agfprimeur.nl. 

Voor meer informatie:
Peter van Velden
D. Zonneveld Transport B.V.
peter@dzonneveldtransport.nl
www.dzonneveldtransport.nl