Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) heeft zijn promotieplannen voor het jaar 2021 voorgesteld. Het jaarprogramma van 2021 wordt begroot op 30 miljoen euro. Dit is 4% meer dan 2020. Net als voorgaande jaren zet men ook in 2021 'extra middelen' in voor promotie-acties van paprika's in Frankrijk.
• Het totale VLAM-budget bedraagt bijna 30 miljoen euro
• Bedrijven brengen net niet de helft aan van dit budget, in absolute waarde ongeveer even veel als in 2020
• Elke euro van de Vlaamse overheid levert 5 euro promotie, pr en kennis op
• VLAM heeft 1,5 miljoen euro ‘extra’ om de bedrijven in hun export te ondersteunen
In het jaarprogramma worden de plannen per productgroep uitgesplitst. Het zwaartepunt voor groenten en fruit promotieacties ligt op het buitenland. De programma’s zijn door de coronapandemie onderhevig aan wijzigingen. De precieze uitwerking staat bij het schrijven van dit programma nog niet vast. Zeker is dat VLAM zoekt naar nieuwe manieren om hun boodschap uit te dragen. Op de binnenlandse markt kunnen bestaande succesvolle campagnes verder lopen.
Klik hier voor het jaarprogramma.