Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
L'Insalata dell'Orto

Vijf nieuwe soorten Venetiaanse radicchio

De vijf nieuwe soorten Venetiaanse radicchio met BGA zijn nu voor de consument verkrijgbaar in kant-en-klare zakken. L'Insalata dell'Orto wil de waarde van typische lokale producten en het verspreiden ervan in het binnen- en buitenland verhogen.

"We hebben ons bij het Consortia aangesloten als verwerkers om de verschillende kenmerken van Venetiaanse radicchio te promoten en er het beste uit te halen. Het gaat specifiek om Radicchio Rosso di Treviso, Radicchio Variegato di Castelfranco, Radicchio Chioggia en Radicchio Verona," vertelt Sara Menin van L'Insalata dell'Orto.

"Het teeltbedrijf in Busana teelt ook Variegated Radicchio di Castelfranco en dit stelt ons in staat om een pad te creƫren van het veld naar de verpakking en naar de tafel van de consument. We willen een verhaal vertellen van een specifiek Italiaans gebied, befaamd om zijn kwaliteit van het product en van de service. De radicchio wordt verpakt per 165 gram, behalve de Variegato en Treviso, die per 150 gram worden verpakt.

Het bedrijf exporteert ook naar het buitenland; de grootste aanvragen komen uit Duitsland, Polen en Sloveniƫ. "Het exporteren van een typisch product zoals Venetiaanse radicchio geeft ons voldoening. Wij zijn ervan overtuigd dat zowel de Italiaanse als de buitenlandse consument de kenmerken van een groente kan waarderen die dit jaar, mede dankzij de weersomstandigheden, bijzonder knapperig en felgekleurd is."

"Onze belangrijkste klanten zijn de ketens van GDO. Een in het bijzonder, heeft ons al opgenomen, met zijn merk, in zijn premiumlijn, als bewijs van de aandacht voor de producten van dit grondgebied. Samen met de kwaliteit Made in Italy kan en moet het het verschil maken," concludeert Sara Menin.

Voor meer informatie:
Sara Menin
L'Insalata dell'Orto s.r.l.
+39 4156 752 06
[email protected]
www.linsalatadellorto.it

Publicatiedatum: