Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Telers vergroten online bereik lokale producten op interactief platform

Er is een versplintering van initiatieven en websites die het aanbod van lokale producten in kaart brengt. Daarom is het platform www.Standfinder.nl bedacht. Onderscheidend is dat op het platform alle stands aangemeld zijn door de aanbieders zelf. Op 15 juli werd het platform gelanceerd en diverse glastuinders staan al met hun stand online.

Standhouders kunnen hun standprofiel gemakkelijk aanpassen en daarmee actueel houden. Het platform is daarmee volgens de makers 'dynamisch en interactiviteit wordt gestimuleerd'. Het standprofiel kan worden gedeeld via Social Media en gebruikers van het platform kunnen gemakkelijk een review afgeven over hun ervaring bij een Stand.


Een selectie van de groentenaanbieders op het platform.

De hulp van Standfinder
Standfinder wil aanbieders van lokale producten ondersteunen meer uit hun Stand te halen. Standfinder biedt hulp bij het registreren of aanpassen van het standprofiel. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om advies voor het instellen van (profiel-)foto’s en herinneren aan het regelmatig actualiseren van de openingstijden en het productaanbod.

Online bereik vergroten
Het platform vergroot het online bereik voor lokale aanbieders. Op de Facebook pagina van Standfinder wordt regelmatig een Stand in het zonnetje gezet. Verder heeft Standfinder promotiecampagnes waarbij gebruikers de Stands uit hun provincie zien, zo ontvangen gebruikers relevante informatie.

Aangezien een groot gedeelte van de aangeboden producten seizoensproducten zijn, zijn er ook campagnes gericht op productgroepen. "Zo vragen wij meer aandacht voor de groente pompoenen in de maand oktober, de maand van Halloween", zegt Dennis Moes, een van de twee oprichters van Standfinder.

"Consumenten zijn erg geïnteresseerd in het ontvangen van relevante informatie over lokale producten, het aantal Facebook leden van de Standfinder pagina is de afgelopen tijd dan ook sterk gestegen" voegt Robin Dekker daar nog aan toe.

De oprichters van Standfinder willen zo hun bijdrage leveren aan een duurzamere wereld, de aanmelding en het gebruik van de website is dan ook volledig kosteloos.

Voor meer informatie:
Standfinder
www.standfinder.nl 

Publicatiedatum: