Mastronardi Produce, het Amerikaanse bedrijf dat vooral bekend is vanwege hun merktomaat, is ooit begonnen met sla, een feit waar niet iedereen van op de hoogte is. Toen Armando Mastronardi in de jaren veertig van de vorige eeuw na zijn aankomst in Canada een teeltbedrijf kocht, was zijn eerste oogst niet tomaat, maar sla. Nu keert het bedrijf terug naar zijn roots en lanceert het een nieuw slamerk: Queen of Greens.
Paul Mastronardi van Mastronardi Produce: "Wij geloven dat de categorie sla een revolutie nodig heeft en we hebben de expertise en de middelen om die verandering te stimuleren."
Problemen in sla
Sla is de grootste categorie onder versproducten, maar er zijn veel problemen, ziet Mastronardi. Alleen al in de afgelopen 2 jaar heeft aantasting van sla de retail naar schatting honderden miljoenen euro's gekost en het imago van deze categorie bij de consument ernstig geschaad. Het transport door het hele land leidt tot een kortere houdbaarheid en heeft een negatieve invloed op het milieu. En de beperkte ontwikkeling van rassen betekent dat sla al lang wordt gezien als een basis voor saladedressing: zonder veel smaak en niet erg opwindend.
Nu brengt Mastronardi de Queen of Greens, een nieuwe high-tech sla-lijn. Door gebruik te maken van hun expertise in onderzoek & ontwikkeling, hun connecties met de beste zaadbedrijven ter wereld en hun talent voor innovatie en branding, gelooft
Mastronardi gelooft dat het met o.a. een nieuwe hightech slalijn en innovatie en branding met een nieuwe sla-aanbod echt het imago van sla kan veranderen.
Omdat de sla in de kas wordt geteeld in een gecontroleerde omgeving is er niet hetzelfde risico op plagen als in de vollegrondsteelt.
Queen of Greens wordt tijdens de PMA Virtual Fresh Summit geïntroduceerd en het aanbod is direct beschikbaar.
Voor meer informatie:
Mastronardi Produce
www.trustthequeen.com
www.sunsetgrown.com