Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoogvliet verpakt tomatenassortiment in karton

Samen met tomatenleverancier Harvest House heeft Hoogvliet nieuwe verpakkingen voor haar tomatenassortiment geïntroduceerd. De standaard plastic schalen zijn vervangen door recyclebare schalen van karton, wat op jaarbasis 26.000 kilo plastic bespaart.


"Voor ieder product kijken we samen met haar leverancier of het betreffende product verpakt of onverpakt moet worden aangeboden. Door bij kwetsbare producten de verpakking en flowpack duurzamer en recyclebaar te maken, wordt de impact voor het milieu beperkt", aldus Hoogvliet. 

Verduurzaming
Hoogvliet is al langere tijd bezig met het verduurzamen van haar productverpakkingen. In 2017 paste de supermarkt als eerste in Nederlandse ‘natural branding’ toe om biologische producten te voorzien van een gelaserd merkje. Hierdoor werd de plastic verpakking van onder andere biologische avocado’s  en gember overbodig. Afgelopen mei begon Hoogvliet ook als eerste reguliere supermarkt in Nederland met de verkoop van biologische citroenen in een cellulosenet en biologische snacktomaten in een verpakking van suikerrietresten en bioplastic. 

Bron: Hoogvliet 

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer