Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
groei aantal Nederlandse bedrijven op de beurs

"Fruit Attraction steeds internationaler"

De elfde editie van Fruit Attraction trok dit jaar 89.390 bezoekers uit  totaal 127 landen. Dat is een toename in van 12% ten opzichte van vorig jaar en daarmee is het de meest internationale editie ooit geworden uit de geschiedenis van de beurs. Er namen 1.770 bedrijven deel uit 58 verschillende landen, goed voor een stijging van 9% in vergelijking met 2018 en met een bezetting van 55.938m² was de expositie qua oppervlak 10% groter dan de vorige jaargang. 

In het oog springt ook de opmerkelijke toename met 23% van de internationale deelnemers. Europa was ook dit jaar het best vertegenwoordigd met 65% van de bezoekers, wat resulteert in een groeicijfer van 16% ten opzichte van de editie 2018. De grootste stijging lieten Latijns-Amerika en het Caribisch gebied optekenen, met 47% meer beursbezoekers, gevolgd door Noord-Amerika, met een stijging van 31%, het Midden-Oosten, met 21% meer beursgangers, en de niet-EU landen met een toename van 20%.

Ook Nederland was present met in totaal 75 bedrijven, 15 meer dan vorig jaar. Agroberichten Buitenland blikte terug op de Nederlandse deelname.

Ook volgend jaar gaat de beurs door in IFEMA in Madrid, van 20 tot 22 oktober 2020.

 

Publicatiedatum: