Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
bedrijfsleven Zuid-Holland: Duim omhoog voor Blankenburgtunnel

"Nieuwe Westelijke Oeververbinding moet er komen"

Het georganiseerd bedrijfsleven wil dat de minister Schultz van Haegen zo snel mogelijk een definitief besluit neemt over de aanleg van de Blankenburgtunnel bij Rotterdam. De organisaties wijzen op het regeerakkoord waarin de aanleg van de Blankenburgtunnel expliciet is opgenomen. "De tunnel biedt de beste oplossing voor de aanpak van de files tegen de laagst mogelijke kosten. Ook wordt er voldoende aandacht besteedt aan een goede inpassing om eventuele negatieve milieueffecten te compenseren. Er is nu genoeg gediscussieerd en onderzocht. Het is tijd om definitief te gaan bouwen", melden Transport en Logistiek Nederland (TLN), verladersorganisatie EVO, VNO-NW West, MKB Nederland, Deltalinqs, LTO Noord Glaskracht en KVK Rotterdam.




De zeven organisaties zien de keuze voor de Blankenburgtunnel als Nieuwe Westelijke Oeververbinding (NWO) bij Rotterdam als een logische en essentiĆ«le stap om de verkeersproblemen in de regio Rotterdam aan te pakken. Meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat de variant Blankenburgtunnel voor de meeste verkeerswinst tegen de laagst mogelijke kosten zorgt. Bovendien verwachten de organisaties dat deze variant sneller kan worden gerealiseerd dan andere varianten. 

Eindeloze discussie

De afgelopen tijd is veel gediscussieerd over de negatieve gevolgen voor het milieu. Minister Schultz heeft daarom geld gereserveerd voor extra compensatiemaatregelen. Voor het bedrijfsleven staan nu alle seinen op groen. Het is nu voor de regio en Nederland van belang om door te pakken. Dus geen nieuwe onderzoeken of heropenen van de discussie. De keuze is gemaakt. De Blankenburgtunnel moet er komen. Dit is de enige en juiste beslissing zoals ook regeringspartijen PvdA en VVD hebben vastgelegd in het regeerakkoord. 

Regeringsakkoord

Het Kabinet Rutte-II heeft de aanleg van de Blankenburgtunnel expliciet opgenomen in het regeerakkoord. De zeven organisaties verwachten daarom dat net als in de vorige samenstelling van de Tweede Kamer, een meerderheid zal instemmen met de aanleg van de Nieuwe Westelijke Oeververbinding. Dinsdag 11 december zal tijdens het MIRT overleg in de Tweede Kamer over de nieuwe tunnel worden gesproken. Duim omhoog voor de Blankenburg.

Meer informatie vindt u op www.blankenburgtunnel.info 
Publicatiedatum: