Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederland partnerland op Grüne Woche

Onder de slagzin “kwaliteit groeit in Nederland” en met de nadruk op duurzame productie is Nederland dit jaar voor de zestigste keer en wederom als partner aanwezig op de Grüne Woche de grootste voedsel, land- en tuinbouwbeurs ter wereld.
Met 1.624 exposanten uit 56 landen en een geschat bezoekersaantal van 420.000 is er heel wat te zien. Nederland is vertegenwoordigd in hal 18 en de focus ligt op kwaliteit van Nederlandse voeding, planten en bloemen.

Genieten van eten en drinken

De buurlanden Duitsland en Nederland zijn elkaars belangrijkste handelspartners op het gebied van landbouwproducten. Nederland exporteert 26% van zijn landbouwproducten naar Duitsland en andersom is het 14%. Nederland brengt vaak nieuwe producten op de Duitse markt.
Natuurlijk kennen we allemaal het succes van Frau Antje, die sinds 1975 een reeks aan producten zoals kaas, bintjes en aubergines onder de aandacht heeft gebracht. Deze producten behoren nu tot het standaard assortiment in de winkels net zoals de tomaten, augurken, pepers, melkproducten, kip en haring. Daarnaast niet te vergeten de producten voor de tuin zoals tulpenbollen, bloemen en planten. Bezoekers hebben natuurlijk ook de gelegenheid om deze producten te proeven, voelen en ruiken. 

Onderzoek

In hal 18 vindt u een informatiestand waar Nederlandse exposanten verschillende processen laten zien hoe de producten worden verwerkt van begin tot het eind. Men krijgt een indruk van de hoge kwaliteit van Nederlandse producten. In Nederland zijn telers en wetenschappers samen op zoek naar duurzame en innovatieve producten om te zorgen dat er de komende vijftig jaar in de wereld nog voldoende voeding is. Dit gegeven is voor een toenemend aantal Duitse studenten een reden om te gaan studeren aan een Nederlandse universiteit.

Beleven 
 
Nederland beleven en ontdekken is meer dan door het land reizen, er te studeren of te werken. Drie miljoen Duitsers gaan in Nederland op vakantie. Volgend jaar is de nieuwe trend Nederland per fiets ontdekken. In hal 18 kunt u dit zien en beleven. 
Publicatiedatum: