Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fred en Ed tappen moppen aan de ontbijttafel

Verantwoord voedingsmerk voor kinderen Fred en Ed tilt communicatie via verpakkingen naar een hoger niveau met behulp van een code en een moppentappende app. Want wie heeft er nou zin om tegen een chagrijnig gezicht aan te kijken in de vroege ochtend? Wie kinderen heeft zal het merk Fred en Ed zeker bekend voorkomen. Gelanceerd door twee voormalige Category Managers van Unilever richt de productlijn van Fred en Ed (o.m. koek, ontbijtstrooisel en water) zich specifiek op kinderen in de leeftijdcategorie van 4 tot 12 jaar. Het uitgangspunt is hen verantwoorde, innovatieve producten voor te schotelen. En daar hoort natuurlijk een bijzondere marketingcampagne bij.

Smaak

Fred en Ed hebben daarom een app ontwikkeld waarmee een code op de verpakking van Fred en Ed producten kan worden uitgelezen. Deze activeert een YouTube filmpje waarin de geanimeerde karakters Fred en Ed een mop vertellen. Nu valt over smaak en humor te twisten. Daarom kunnen kinderen zelf via Hyves moppen insturen die dan kans maken op 'de lach van de dag'.






Publicatiedatum: