Meer dan de helft van AGF bij Edeka los in het schap

De Duitse retailer Edeka heeft bekendgemaakt dat meer dan de helft van de producten op haar groenten- en fruitafdeling momenteel onverpakt verkocht wordt. Dit is gebleken uit een onderzoek van Verbraucherzentrale Hamburg en de Verbraucherzentrale Budesverband (VZBV) dat gericht was op het gebruik van plastic op AGF-afdelingen van grote retailketens. 

In de Duitse sector ligt het plasticgebruik op AGF-afdelingen gemiddeld op ongeveer twee derde. "Deze bevindingen bevestigen ons streven naar het verminderen of vermijden van plastic verpakkingen," liet Edeka-directeur Markus Mosa weten. De retailketen probeert haar plasticverbruik al jaren te reduceren en wordt hierbij ondersteund door het WNF. 

Daarnaast richt Edeka zich op herbruikbare en recyclebare verpakkingsoplossingen. De onverpakte groenten en  fruit worden door middel van 'smart branding' van een laseretiket voorzien en hiermee wordt jaarlijks 50 ton plastic bespaard. Bovendien is het aantal plastic tasjes de afgelopen drie jaar met 95 mln exemplaren teruggebracht. 

Volgens esmmagazine.com is Edeka er ook in geslaagd om het gebruik van plastic voor haar huismerkproducten te verminderen. 


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© GroentenNieuws.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven