IKEA: meubels, gehaktballen en vertical farms?

IKEA is nieuwsgierig naar de toekomst van duurzaam telen en gezonder eten. In een nieuwe samenwerking met de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde industriële ontwerper Tom Dixon zal IKEA onderzoek doen naar stadslandbouw en van huizen nieuwe de landbouwgrond maken. De ambitie is om betaalbare en toekomstgerichte oplossingen te vinden die kunnen worden gebruikt om planten en groenten thuis en daarbuiten te laten groeien.

Samen met Tom Dixon zullen de democratische ontwerpprincipes van IKEA worden gebruikt om betaalbare, duurzame voedselproductie en -consumptie te ontwikkelen in huizen en stedelijke gemeenschappen.

"Voor IKEA gaat deze samenwerking over het uitdagen van de manier waarop de samenleving kijkt naar telen in het algemeen en laten zien dat het zowel mogelijk als lonend is om een ​​plek te hebben om je eigen planten in de stad te laten groeien. Voedsel is van levensbelang voor de mensheid en ontwerp kan daarin ondersteunen met betere oplossingen. Omdat we uiteindelijk mensen nodig hebben om zich geïnspireerd te voelen om te telen en hun eigen voedsel te telen in hun huizen en gemeenschappen", zegt James Futcher, Creative Leader bij IKEA Range en Supply.

IKEA en Tom Dixon zullen de eerste ideeën in mei 2019 laten zien tijdens de Chelsea Flower Show in het Verenigd Koninkrijk. In de tuin die aan het publiek wordt getoond, wordt rekening gehouden met de toekomst van het milieu en het belang van lokaal telen van voedsel. Het onderzoekt het contrast van de natuur en technologie om een ​​onafhankelijke benadering van teelt te stimuleren.

"Tuinieren is uniek in zijn universele aantrekkingskracht en zijn transformatiekracht. Zonder planten zitten we allemaal in de problemen. Hoewel we geen traditionele tuinontwerpers zijn, denken we dat we kunnen laten zien hoe iedereen een klein verschil kan maken en niet alleen de schoonheid, maar ook het functionele belang van de tuinbouw kan verspreiden door zowel traditionele kennis als de nieuwste teeltinnovatie", zegt Tom Dixon.

Chelsea Flower Show is een eerste stap in deze samenwerking voor IKEA en Tom Dixon, waarbij de nadruk zal liggen op het vergroten van het bewustzijn van waar voedsel vandaan komt en hoe het kan worden geïntroduceerd in het huis. De volgende stap is om tuinieren en duurzaamheid voor veel mensen toegankelijker te maken door een reeks producten voor stedelijke teelt te ontwikkelen die in 2021 wereldwijd verkrijgbaar zullen zijn bij IKEA-winkels.

Voor meer informatie:

IKEA
www.ikea.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven