Holland Food & Flowers als internationaal marketingpodium voor agrisector
Holland Food & Flowers wordt het nieuwe internationale marketingpodium voor de hele agrisector. Voorzitter Theo van Eijk heeft hiervoor samenwerking gezocht met programmamanager Jacques Dekker van Agriboard NHN. Zij waren het, die gezamenlijk vonden dat met de afwijzing voor de Floriade in 2022 hét moment was gekomen om de uitdaging aan te gaan een eigen marketingpodium voor deze regio te bouwen.
Bijna alle voorbereidingen zijn gereed en we kunnen van start. De website, het logo en vernieuwde opzet worden binnenkort breeduit gepresenteerd. Deelnemers kunnen zich al aanmelden om deelgenoot te worden van deze agri-brede tentoonstelling met als terugkerend thema “beleving” of “experience”. De bezoeker ziet niet alleen de bloemen, groente en fruit, maar kan deze daadwerkelijk proeven, ruiken en beleven.
Als (waarnemend) burgemeester van eerst Medemblik, daarna Hollands Kroon en nu Aalsmeer is Theo van Eijk diep geworteld in de agrisector van Noord-Holland. Als voormalig ondernemer maakt hij zich in het openbaar bestuur hard voor een sterkere profilering van het agrarische product uit Noord-Holland.
Theo: “Er is nergens in de wereld een gebied waar alle agrarische sectoren en de hele agrarische keten zo compleet vertegenwoordigd zijn. Ik ben van mening dat door samenwerking de profilering van Noord-Holland als hét land- en tuinbouwgebied nog verder verbeterd kan worden. Samen met Agriboard én alle andere partners wil Holland Food & Flowers de agrisector een podium geven waar wij alle kwaliteiten van Noord-Holland ten toon kunnen spreiden.”
Door: Holland Food & Flowers