Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Prijskortingen Delhaize van invloed op winstgevendheid

Retailer Delhaize heeft in het derde kwartaal wereldwijd voor 5,8 miljard euro aan producten kunnen verkopen. Dat is 9,1% meer dan de 5,3 miljard euro uit dezelfde periode van 2011, al is de vooruitgang grotendeels het gevolg van de zwakke euro. Zonder wisselkoersschommelingen zou de omzet er niettemin nog altijd 1,6% op vooruit zijn gegaan. Delhaize schrijft dat toe aan haar politiek van prijskortingen. Wel hebben die een invloed op de winstgevendheid.

In de Belgische winkels kon Delhaize in het derde kwartaal voor 1,2 miljard euro aan omzet optekenen. Dat is 0,4% meer dan in 2011. Op vergelijkbare basis bedraagt de vooruitgang zelfs 0,6%. Daarbij komt nog de bijdrage van de nieuwe winkels, maar daar moet dan weer een negatief kalendereffect van 1,2% worden afgetrokken.

Bron: Retaildetail
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer