Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog Pascal Kuipers, Alsano Communicatie:

"Lidl heeft een nieuw mediabeleid nodig"

Op een besloten bijeenkomst met 3000 aanwezigen bevestigde de nieuwe baas van Lidl in Frankrijk vorige week datgene wat we allemaal al wisten. Lidl is geen hard discounter meer. O la la! Een storm aan media-aandacht was het gevolg, omdat dit non-nieuws ´officieel´ werd bevestigd. Als Lidl geen hard-discounter wil zijn, heeft het ook een ander mediabeleid nodig.

Als het om externe en interne communicatie gaat, zweren discounters – en zeker die van de harde soort – bij een champignoncultuur: in het donker gedij je beter. Dat betekent een verkrampte relatie met de media, gebrek aan transparantie en als gevolg daarvan veel onjuiste informatie op basis van onbevestigde geruchten.

De van origine hard-discounter Lidl wil zich laten voorstaan op de kwaliteitsimpuls die het geeft. Door meer verse en verantwoorde voeding op te nemen en meer A-merken en service (bake-off, bijvoorbeeld). Dat is uiteraard geen hard discount meer. Echter, zo’n verschuiving in positionering is alleen geloofwaardig als Lidl zich meer durft open te stellen voor de buitenwereld. Ook anno 2012 zit geen enkele organisatie daarop te wachten. En al helemaal niet een ex-hard discounter die zich nu als maatschappelijk verantwoorde retailer wenst te manifesteren.

Klik hier voor het volledige artikel

Bron: Pascal Kuipers, Alsano Communicatie
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer