In heel Europa moeten voertuigen boven de 3,5 ton verplicht over een tachograaf beschikken. Alleen in Duitsland geldt een ondergrens van 2,8 ton. Het EP wil nu net als in Duitsland de ondergrens verlagen en doet dit voorstel in de discussie omtrent de wijziging van de verordening van de digitale tachograaf. Volgens TLN zijn er straks tienduizenden ondernemers in Europa de dupe omdat zij allen een tachograaf in hun wagenpark moeten installeren. Ook komt er door de grote toename van het aantal tachograaf verplichte voertuigen, een grote extra druk op de handhavinginstanties in Europa.
TLN bestrijdt lagere ondergrens tachograafverplichting
In heel Europa moeten voertuigen boven de 3,5 ton verplicht over een tachograaf beschikken. Alleen in Duitsland geldt een ondergrens van 2,8 ton. Het EP wil nu net als in Duitsland de ondergrens verlagen en doet dit voorstel in de discussie omtrent de wijziging van de verordening van de digitale tachograaf. Volgens TLN zijn er straks tienduizenden ondernemers in Europa de dupe omdat zij allen een tachograaf in hun wagenpark moeten installeren. Ook komt er door de grote toename van het aantal tachograaf verplichte voertuigen, een grote extra druk op de handhavinginstanties in Europa.