Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

NCR introduceert coöperatie-ambassadeurs

Het hoger onderwijs en het coöperatieve bedrijfsleven moeten de handen ineenslaan. Maar hoe pakken we dat aan? Dit was het boeiende onderwerp van de NCR Onderwijsbijeenkomst ‘De coöperatie als kans’, op 22 oktober jl. bij Achmea in Zeist. Om deze samenwerking direct vorm te geven, introduceerde de NCR (Nationale Coöperatieve Raad voor land- en tuinbouw) tijdens de bijeenkomst de NCR ambassadeurs. De NCR ambassadeurs zijn topbestuurders, commissarissen en medewerkers van toonaangevende Nederlandse coöperaties die de komende tijd het coöperatieve bedrijfsmodel onder de aandacht brengen bij onderwijsinstellingen en studenten. Dit doen ze door gastcolleges te geven of door simpelweg aanspreekpunt te zijn voor scholen en studenten. De NCR heeft een lijst met 22 ambassadeurs, waaronder Jos van Campen (Royal Cosun), Theo Koekkoek (Koninklijke Agrifirm Group), Piet Boer (Koninklijke FrieslandCampina) en Bernard Oosterom (Koninklijke FloraHolland).

De NCR-ambassadeurs werden gepresenteerd tijdens de NCR-Onderwijsbijeenkomst ‘De coöperatie als kans’. Tijdens deze bijeenkomst discussieerden vertegenwoordigers uit het onderwijs, onderzoek en het coöperatieve bedrijfsleven over vragen als ‘Wat kan de coöperatie voor studenten betekenen?’ en ‘Hoe kunnen onderwijs en praktijk samenwerken’? “Het onderwijs geeft volop aandacht aan ondernemerschap. Het onderwerp coöperatie komt wel langs, maar beklijft niet”, aldus dagvoorzitter Jeroen Naaijkens. Daar moet nu dus verandering in komen, aldus de NCR. Met de introductie van de ambassadeurs is een eerste stap gezet.

Nieuwe publicatie

Tijdens de onderwijsbijeenkomst presenteerde de NCR ook haar nieuwste publicatie: ‘Coöperatief ondernemen; van jou, voor jou’. Dit boekje is speciaal ontwikkeld om jongeren op een korte, aansprekende manier kennis te laten maken met de ondernemingsvorm ‘coöperatie’. Dit boekje is tevens te gebruiken in het onderwijs. Het boekje is voor NCR-leden gratis te bestellen, voor niet-leden bedraagt de prijs € 8,50.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer