Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
concumenten zien amper het verschil

AH heeft steeds meer look-alikes van A-merken

Consumenten zijn zuinig en sterk prijsbewust. Daar maakt Albert Heijn op Chinese wijze gebruik van bij de inzet van look-a-like huismerken. Gemiddeld ruim 15 procent goedkoper en toch met het aura van kwaliteit, zo blijkt uit een steekproef van Z24. Al voor de introductie van de eerste zelfbedieningszaak van Albert Heijn in Zaandam in 1952, was de kruideniersketen actief met eigen huismerken. In 1895 brandde Albert Heijn eigen koffie in het washok van de winkel in Oostzaan en in 1910 verkocht hij onder eigen naam Fijne Zoete Chocolade. Anno 2012 is de strijd met A-Merken nog springlevend, waarbij AH handig gebruik maakt van het bijna-maar-net-niet principe.

Klik hier voor het volledige artikel van Z24



Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer