Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Vers biedt supers in de toekomst geen onderscheid meer'

"De meeste Nederlandse supermarkten focussen steeds sterker op het versaanbod. Maar een krop sla is toch echt een krop sla en een kipfiletje is en blijft een kipfiletje. Geleidelijk ontstaat een levensgroot probleem als we in de basis allemaal een goede kwaliteit verkopen, dan kunnen we ons alleen van elkaar onderscheiden op prijs. Onvermijdelijk leidt dat tot een prijsspiraal naar beneden." Dat zegt Leo Linders, algemeen directeur van de zuidelijke supermarktketen Jan Linders in brancherapport Top Topics 2012 van GfK.

Ook Wil Klein, director Fast Moving Consumer Goods (FMCG) bij GfK, denkt dat de focus van de supermarkten op hun versafdelingen aan de klant voorbijgaat. "De formules zoeken hun eigen vermogen, maar wat ervaart de consument? PLUS doet veel met fairtrade. Dat is onderscheidend, maar ziet de klant dat ook zo?" Klein denkt niet dat de klant omrijdt voor de fairtradebananen van PLUS. Hij voorziet ook een prijsspiraal, en wijst op de prijs die de Consumentenbond in 2010, 2011 en 2012 uitreikte aan Lidl voor de beste prijs-kwaliteitverhouding in vers. "Ik durf te beweren dat klanten daardoor de Lidl wel inlopen."

bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer