Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Flandria en Belgische AGF internationaal aanwezig

Dit najaar is Flandria prominent aanwezig op prestigieuze internationale beurzen. Op de VLAM-stand staan traditiegetrouw mooie presentaties van Belgische topproducten centraal.

7% meer bezoekers op Asia Fruit Logistica

De Asia Fruit Logistica, die plaatsvond van 5 t/m 7 september in Hong Kong, telde 5.722 bezoekers uit 64 verschillende landen. Dat waren er 7% meer dan het jaar ervoor. De organisatoren zijn blij met het aantal bezoekers, de kwaliteit en de internationale reikwijdte. Het aantal exposanten kwam uit op 341. Daarvan kwam 38% uit Azië, een kwart uit Europa, 12% uit Latijns-Amerika, 10% uit Oceanië, gevolgd door Afrika (8%) en Noord-Amerika (7%). De volgende editie van Asia Fruit Logistica vindt plaats van 4 t/m 6 september 2013 in het AsiaWorld Expo Centre in Hong Kong.



World Food Moscow

De algemene voedingsbeurs World Food Moscow van 17 t/m 20 september is hét referentiepunt voor de handel in voedingswaren met Oost-Europa. In 2011 namen 1.380 exposanten uit 56 landen deel. Ze vertegenwoordigen elf gespecialiseerde sectoren - waaronder de AGF-sector. Zo'n 55.000 mensen bezochten toen de beurs. De beursoppervlakte voor groenten en fruit breidde dit jaar uit tot 6.078m², een mooie stijging van 10%. VLAM is dit jaar opnieuw aanwezig met een opvallende stand van 153m² in de groente- en fruithal. De grote productfoto's van Flandria kregen veel aandacht van de bezoekers. Ook de deelnemende exporteurs verzorgden een uitgebreide productpresentatie van diverse groente- en fruitsoorten. “We pakten ook groots uit met een Conférence-actie die in het najaar de Russische markt moet veroveren”, verduidelijkt Sofie Lambrecht, productmanager groenten en fruit van VLAM.

Fresh Summit in Anaheim (Californië)

Van 26 t/m 29 oktober organiseert de grote Amerikaanse vakorganisatie PMA (Produce Marketing Association) voor de 64ste keer haar 'Fresh Summit' in Anaheim (Californië). Ruim 18.000 professionals uit meer dan 65 landen zakten vorig jaar af naar het Georgia World Congress Centre om de nieuwste innovaties in de groente- en fruitwereld te ontdekken. In een beurshal van ongeveer 55.000 m² presenteerden de meer dan 800 deelnemende bedrijven hun (nieuwe) producten in de vorm van lekkere hapjes. “VLAM verzorgt opnieuw een groepsstand van 27 m² (stand 2539) op een mooie locatie in het midden van de beurshal”, vertelt Sofie Lambrecht. “Een originele productpresentatie in bollen met een mooie variatie van Belgische Flandria-producten (paprika, aubergine, komkommer,...) staat ook dit jaar centraal. Topproducten zoals ons Belgisch witloof krijgen een meer prominente plaats.”

VLAM eerste keer Fruit Attraction Madrid

Op de Fruit Logistica in Berlijn blijken de Zuid-Europese landen minder aanwezig te zijn, terwijl de belangstelling voor de beurs Fruit Attraction elk jaar toeneemt. Daarom zal VLAM dit jaar voor de eerste keer een groepsstand organiseren op deze nog relatief jonge beurs, die van 24 t/m 26 oktober voor de vierde keer in Madrid plaatsheeft. In 2011 trok de beurs 561 exposanten (van 1.127 bedrijven) en 18.472 bezoekers, waarvan 3.371 buitenlanders uit 92 landen. Voor de editie van 2012 werd de totale exposantenruimte met ruim 27% vergroot. VLAM heeft een standruimte van 30m² in hal 5 (stand 5F02B). Net zoals op de Fresh Summit zal de productpresentatie in de picture staan.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer