Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Versafdeling bepaalt imago supermarkt

De versafdeling is een maatstaf voor het kwaliteitsniveau van een supermarkt. Dat stelt 77% van de huishoudens zonder kinderen boven de veertig jaar, 66% van de huishoudens zonder kinderen jonger dan veertig en 67% van de huishoudens met kinderen in een onderzoek van GfX Panel Services voor het versrapport.

Belangrijke factoren voor het waarderen van de versafdeling van de eigen supermarkt zijn de houdbaarheidsdatum van versproducten (8,15), de aantrekkelijkheid van versproducten (8,03) en het prijsniveau (8,01). Van minder belang zijn factoren als deskundigheid van het personeel (7,35), de sfeer van de afdeling (7,08) en de diepte van het assortiment (7,00). Het minst belangrijk is het aanbod van biologische en duurzame producten (5,78).

Over het algemeen zijn consumenten tevreden over de verzorging en presentatie van de versafdelingen van hun primaire supermarkt. Slechts 6% is ontevreden. Slechts 29 procent denkt dat de eigen supermarkt zich met vers onderscheidt van de concurrentie. Eenzelfde percentage van de ondervraagden denkt dat de eigen supermarkt de nummer één is op het gebied van vers.

bron: Distrifood
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer