Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Groothandelsmarkt Berlijn maakt promotie op kinderdagverblijven
'Obst für coole Kids' gaat het tweede seizoen in
De succesvolle campagne 'Obst für coole Kids' (fruit voor coole kinderen) van de Berliner Großmarkt wordt voortgezet. De campagne ontving zoveel positieve reacties van het bestuur van kinderdagverblijven, dat deze in het lopende schooljaar verlengd wordt. Animators van het Berlijnse bedrijf 'KinderAgenten' bezochten vorig schooljaar circa 80 verschillende groepen op kinderdagverblijven en boden de kinderen op speelse wijze 'leer- en lachuren met fruit' aan. Voor dit schooljaar zijn nogmaals 80 bezoeken aan kinderdagverblijven gepland.
Elke voorstelling duurt circa 40 minuten. Daarbij wordt veel gezongen, gevraagd, gelachen en gespeeld. De animators dragen hierbij grappige fruitkostuums. Belangrijke elementen van het project zijn de fruitkaart, een smaaktest en het gezamenlijke fruitlied. Eerst krijgen de kinderen een grote wereldkaart te zien en moeten ze proberen om van verschillende fruitsoorten het continent van herkomst aan te wijzen. Daarna sluiten de kinderen de ogen bij de smaaktest. Ze krijgen een stuk fruit en moeten raden wat ze gegeten hebben. Het geheel moet ervoor zorgen dat kinderen meer over fruit te weten komen en dat kinderen meer fruit gaan eten.
Het project wordt ondersteund door Fruchthof Berlin, die de KinderAgenten bij elk optreden van vers fruit voorziet.