Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groothandelsmarkt Berlijn maakt promotie op kinderdagverblijven

'Obst für coole Kids' gaat het tweede seizoen in

De succesvolle campagne 'Obst für coole Kids' (fruit voor coole kinderen) van de Berliner Großmarkt wordt voortgezet. De campagne ontving zoveel positieve reacties van het bestuur van kinderdagverblijven, dat deze in het lopende schooljaar verlengd wordt. Animators van het Berlijnse bedrijf 'KinderAgenten' bezochten vorig schooljaar circa 80 verschillende groepen op kinderdagverblijven en boden de kinderen op speelse wijze 'leer- en lachuren met fruit' aan. Voor dit schooljaar zijn nogmaals 80 bezoeken aan kinderdagverblijven gepland.
 
Elke voorstelling duurt circa 40 minuten. Daarbij wordt veel gezongen, gevraagd, gelachen en gespeeld. De animators dragen hierbij grappige fruitkostuums. Belangrijke elementen van het project zijn de fruitkaart, een smaaktest en het gezamenlijke fruitlied. Eerst krijgen de kinderen een grote wereldkaart te zien en moeten ze proberen om van verschillende fruitsoorten het continent van herkomst aan te wijzen. Daarna sluiten de kinderen de ogen bij de smaaktest. Ze krijgen een stuk fruit en moeten raden wat ze gegeten hebben. Het geheel moet ervoor zorgen dat kinderen meer over fruit te weten komen en dat kinderen meer fruit gaan eten.
 
Het project wordt ondersteund door Fruchthof Berlin, die de KinderAgenten bij elk optreden van vers fruit voorziet.
 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer