Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Japan: Retailers breiden eigen groentenlijnen uit
Grote supermarktketens verkopen meer groenten onder eigen merknamen. De marketing van de producten richt zich onder andere op het feit dat deze groenten vaker afkomstig zijn van telers die minder gewasbeschermingsmiddelen gebruiken. Ook kunnen de retailers op kosten besparen, omdat zij de groenten direct inkopen en op transportkosten bezuinigen.
Daiei Inc. breidde deze maand zijn assortiment groenten van het huismerk uit van 100 tot 120 soorten. De keten zegt vertrouwen te hebben in de versheid van de groenten. Ze komen namelijk een halve tot één dag eerder aan dan de andere groente, die een langere toeleveringsketen hebben. Daiei wil de omzet van zijn huismerk groenten uitbreiden tot 12 miljard Yen in het fiscale jaar 2014. In 2011 was dit nog slechts 930 miljoen Yen. Daarvoor wil het bedrijf het aantal telers dat onder contract is van 450 naar 2.000 uitbreiden.
Aeon Co. produceert ook zijn eigen groente. Dit gebeurt op 8 kwekerijen die direct worden bestuurd door het bedrijf. De omzet is nu nog 7% van de totaalomzet van alle groenten die Aeon Co. verkoopt, maar het bedrijf verwacht dat de tak efficiënter zal worden zodra nu de productiekosten duidelijk zijn.