Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Consument is wispelturig"

Er is geen peil te trekken op het aankoopgedrag van consumenten. Shoppers struinen de ene dag het web af naar de beste koopjes, terwijl zij de volgende dag het geld over de balk smijten. Dat zegt marketingdeskundige Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies tegen het Haarlems Dagblad. “Mensen zijn in toenemende mate onvoorspelbaar. Consumenten boeken de ene keer een vakantie in eigen land en de keer daarna een luxe vakantie op Bali”, aldus Van Leeuwen.

De marketingdeskundige meent dat retailers toch klanten aan zich kunnen binnen door vertrouwde producten op een goede manier aan te bieden. “Klanten zitten helemaal niet om nieuwe producten te springen. Wat mensen niet kennen en niet gebruiken, missen ze in principe niet”, zegt Van Leeuwen. "Als je niet weet wat een mobiele telefoon is en er nooit een hebt gehad, dan mis je die niet. En dit geldt voor allerlei vergelijkbare zaken en gadgets zoals iPad, Twitter, Skype, en de Wii. Maar als je op een bepaald moment dit soort producten en diensten toch gaat gebruiken, dan kun je vaak na verloop van tijd vaak niet meer zonder.”

Bron: Haarlems Dagblad/De Telegraaf 
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer