Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zo maakt u een goede indruk tijdens de beurs

Klantencontact op een beurs wordt vaak onderschat. Hoe voorkomt u dat teveel klanten u afschepen? Jaarlijks wordt steeds meer geld besteed aan beursdeelname en presentaties van producten en diensten. De betekenis van de beurs als marketinginstrument is sterk gegroeid.

Dat wil zeggen, de beurs is gelijkwaardig, zo niet belangrijker geworden dan het vertegenwoordigersbezoek of telefonische verkoopcontacten. Het is daarom van essentieel belang dat ook aan het gedrag van de standbemanning optimale aandacht wordt besteed. Want er gaat nogal veel mis als het op persoonlijke presentatie aankomt.

Bedenk dat de eerste indruk belangrijker is dan de beste beursaanbieding

Meestal dient een beurs om in een kort tijdsbestek nieuwe producten te introduceren, zoveel mogelijk contacten met nieuwe relaties te leggen en afspraken te maken voor een gedegen opvolging. Een bedrijf dat zich op een beurs presenteert, wordt niet alleen beoordeeld op de fraaie vormgeving en uitstraling van de standbouw en de daarin gepresenteerde mogelijkheden, maar zeer zeker ook op de wijze waarop de standbemanning – en dat is absoluut niet alleen het verkoopteam – zich ten opzichte van de bezoeker gedraagt.

Klik hier voor het volledige artikel op verkopersonline.nl
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer