Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Edeka campagne 'Wir lieben Lebensmittel' wordt verder ontwikkeld
Het Duitse levensmiddelenconcern Edeka heeft een belangrijke stap gezet in het kader van de verdere ontwikkeling van de merkcampagne 'Wir lieben Lebensmittel', die al sinds jaren tot de meest geliefde reclamecampagnes van Duitsland behoort. Zeven jaar na invoering heeft Edeka namelijk besloten om de campagne verder te ontwikkelen en aan te passen aan actuele markttrends en klantbehoeftes. Het eerste zichtbare resultaat: een geel hart symboliseert voortaan de liefde van Edeka voor levensmiddelen. Het symbool vormt een centraal element in het corporate design van het bedrijf en wordt gebruikt bij de klassieke communicatie en op de website, maar bijvoorbeeld ook bij de uitrusting van de supermarkten. „Het hart maakt ons optreden nog emotioneler en zorgt er tegelijkertijd voor dat ware liefde voor levensmiddelen automatisch met Edeka in verband wordt gebracht,” aldus Markus Mosa, bestuursvoorzitter van Edeka AG.
De vernieuwde campagne gaat van start met het plaatsen van reclamebanners op veel bezochte nieuws- en voedingsportals. Wie klikt, wordt verder geleid naar een webspecial op de Edeka website: hier komen de bezoekers interactief te weten welke groente- en fruitsoorten in hun regio groeien. Parallel hieraan gaat er begin augustus een nieuwe tv-spot de lucht in. In de loop van het jaar wordt de merkcampagne verder uitgebreid. Zo zullen er bijvoorbeeld nog twee tv-reclames volgen, die op alle grote zenders te zien zullen zijn.
„Voor ons staat op de voorgrond dat we de afzonderlijke communicatiekanalen toekomstig meer met elkaar verbinden en dat we gebruikmaken van interactieve mogelijkheden,” aldus Mosa. Het doel is om de klantendialoog duidelijk uit te bouwen om daarmee sneller op actuele trends te kunnen reageren.