Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'verkopen met verlies mag wettelijk niet'

Minder versaanbiedingen in Belgische supermarkten

Het aantal promoacties in Belgische supermarkten is de voorbije zes maanden met 1,5 procent gezakt tot zo’n 80.000 acties. De supermarkten proberen de consument wel nog te verleiden tot grotere aankopen: het aantal volumekortingen steeg met liefst een kwart. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlandse marktonderzoeksbureau PCNData.

Minder vers

Volgens de cijfers daalde het aantal versaanbiedingen met zo'n 5 procent. Zo waren er ruim 11 procent minder promo's op aardappelen, 12 procent minder op vis, schaal- en schelpdieren en bijna 15 procent minder op kant-en-klare maaltijden.



Logisch

'De winstmarges in België zijn nu eenmaal beperkt. En verkopen met verlies mag wettelijk niet. De verscategorie kent traditiegetrouw grotere winstmarges dan de rest. Door verse producten minder af te prijzen, houden de Belgische supermarkten dus logischerwijs meer over', zegt Ruben Boas van PCNData tegenover De Standaard.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer