Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Grotere verpakkingen met minder inhoud

Supermarkt pakt consument in met verpakkingtrucs

In februari schreef Z24 over luxe Albert Heijn hagelslag. De verpakking was groter dan die van de premium hagel van De Ruijter, maar er zat minder in. Alleen wie goed naar de kiloprijs keek, zag dat hij bij het AH-huismerk fors meer betaalde voor enkel wat lucht. Z24 deed een oproep aan lezers om nog meer van dergelijke trucjes in te sturen. Dat leverde veel voorbeelden op, met enkele 'klassiekers' die veel gebruikt worden.

Een heel bekende truc die veel ergernis opwekte, bleek het verkleinen van de verpakking door de fabrikant zonder de prijs ook te verlagen. Of, iets subtieler, de prijs ook verlagen, maar niet helemaal naar rato. Het blijkt een erg handige manier om de inflatie wat minder zichtbaar te maken voor de consument. Die zou misschien schrikken en van de koop af zien als de prijs gewoon verhoogd zou worden.

Klik hier voor het artikel op Z24.nl



Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer