Tesco geeft Facebook-fans punten
Om de extra punten te verdienen, moeten Tesco’s Facebook-fans zich eerst registeren via een zogeheten Share & Earn Facebook applicatie. Registratie gebeurt door het invoeren van het klantennummer. Dat staat op de zogeheten Tesco Clubcard. Klanten kunnen daarna hun favoriete Tesco-producten plaatsen op hun persoonlijke Facebook-pagina. Het betreft artikelen die normaal gesproken te koop zijn in de webwinkel van de Britse marktleider, Tesco Direct.
Vrienden
Wanneer vrienden van de klanten klikken op de producten die zijn uitgekozen, krijgen beiden extra punten. Elke klant kan gedurende de vier weken in totaal 7.500 punten verdienen. Tesco heeft op dit moment meer dan 800.000 Facebook-fans en verkoopt meer dan 120.000 producten via Tesco Direct.
Combineren
‘Steeds meer klanten gebruiken Facebook om te chatten over onze producten. En we weten dat ze ook graag extra punten verzamelen, dus we zijn erg blij om dit te kunnen combineren’, zegt marketingdirecteur Matthew Entwistle van Tesco over de actie.
Bron: Distrifood