Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

The Greenery presenteert resultaten op het gebied van duurzaamheid

Ook dit jaar publiceert The Greenery haar duurzaamheidsverslag. 2011 is een jaar waarin veel positieve resultaten zijn geboekt op het gebied van duurzaamheid. Zo heeft The Greenery de Lean & Green Award gewonnen, zijn er nieuwe Nature Counts telers benoemd, is de website Verse Oogst verder ontwikkeld en werkt The Greenery samen met internationale gewasbeschermingsproducenten in diverse Food Chain Partnership Projecten.

“Duurzaamheid is niet meer uit de sector weg te denken en speelt in de toekomst een steeds belangrijkere rol. Hier speelt The Greenery op in door diverse initiatieven te ontplooien op het gebied van duurzaamheid.”, aldus Philip Smits, algemeen directeur The Greenery. ‘Gezond is Meer’ vormt het uitgangspunt van het duurzaamheidsbeleid van The Greenery. Aandachtsgebieden binnen dit beleid zijn: Gezonde Teelt, Gezonde Innovatie, Gezonde Communicatie en Gezonde
Bedrijfsvoering met als belangrijk onderdeel Gezonde Medewerkers.

Sprekende voorbeelden van ‘Gezonde Communicatie’ zijn het Schoolfruitprogramma en de verdere ontwikkeling van de website Verse Oogst. Vanuit ‘Gezonde Teelt’ is in 2011 onder andere aan elf teeltbedrijven het predicaat Nature Counts toegekend. Met ‘Gezonde Innovatie’ zoals: de minipaprika zonder zaadjes en de uitbreiding van het Fred&Ed assortiment, zoekt The Greenery naar mogelijkheden om gezonde keuzes van de consument te stimuleren. Vanuit ‘Gezonde Bedrijfsvoering’ stimuleert The Greenery haar medewerkers om zich verder te ontwikkelen, zoals via het traineeprogramma GreenTalent of het werken en leren traject GreenFuture.

Transparantiebenchmark

The Greenery staat in de Transparantiebenchmark 2011 in de sector Voedsel & Drank op een gedeelde zevende plaats. Als enige AGF-organisatie staat The Greenery op rij met FrieslandCampina, Heineken, Nutreco en Unilever. The Greenery heeft de ambitie om deze top 10 positie in de Transparantiebenchmark te behouden.

Vooruitblik

Om te anticiperen op de duurzaamheidsthema’s die over tien jaar spelen, wordt in 2012 het duurzaamheidsbeleid aangescherpt in een plan met als tijdshorizon 2020. Hierin worden de doelstellingen vastgesteld, die de organisatie de komende jaren nastreeft om ook op de langere termijn succesvol te zijn. Philip Smits: “Wij kiezen voor de dialoog met verschillende organisaties om duurzaamheidsontwikkelingen helder in beeld te houden en er proactief op in te spelen.”

Het duurzaamheidsverslag van The Greenery kan digitaal worden geraadpleegd op:
www.thegreenery.com/home/nieuws-en-publicaties/duurzaamheids--verslag-2011


Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer