Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl als 'Supermerk' in Verenigd Koninkrijk

Volgens een onderzoek stelt discounter Lidl zich erop in tegen 2015 het volgende 'supermerk' te worden. Dit komt voort uit het feit dat de supermarkt eens werd verkozen tot één van de minst favoriete merken. Uit het onderzoek dat werd onthuld door YouGov, in opdracht van reclamebureau Bordello, blijkt dat Lidl het merk met het meeste groeipotentieel is voor 2000 consumenten. Daarmee heeft het 27 procent van de stemming.

Scott Wilkinson, planningpartner van Bordello, vindt dat Lidl erin geslaagd is van de slechte associaties met zijn naam af te komen door de productwaarde te onderstrepen en door social media te gebruiken. "Lidl was in 2011 één van de top-60 Britse adverteerders. Dit heeft, samen met een sterke betrokkenheid bij social mediacampagnes, bijgedragen tot het feit dat kopers steeds vertrouwder raken met het idee dat een supermarkt gewoon goed geprijsde producten verkoopt in plaats van een ideaal of levensstijl."

In de afgelopen tijd zag Lidl zijn totale marktaandeel stijgen, dankzij de volgende tweedeling: consumenten kiezen steeds vaker voor ofwel een discountsupermarkt of voor een exclusieve supermarkt. Het recente onderzoek van YouGov onthulde de trend naar voorkeursmerken die het leven van de consument gemakkelijker, goedkoper en leuker maken.

Source: www.retailgazette.co.uk
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer