Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Michelle Obama prijst gezonde voedingsreclame van Disney

Televisiereclames voor junkfood op kinderzenders zouden wel eens geschiedenis kunnen worden. De Walt Disney Company heeft in aanwezigheid van de First Lady, Michelle Obama, aangekondigd dat al het eten en drinken, waarvoor wordt geadverteerd op zijn kanalen, nu moet voldoen aan federaal goedgekeurde voedingsnormen.

Obama prijsde Disneys beslissing. "Het is geweldig. Als je mij, of eender welke vader of moeder in Amerika dan ook, een paar jaar geleden had verteld dat onze kinderen geen junkfood te zien zouden krijgen terwijl ze naar hun favoriete cartoons op een groot tv-netwerk kijken, hadden we het niet geloofd", zei ze.

Het is een vrijwillige stap, maar het kan grote veranderingen teweegbrengen in de manier waarop voeding wordt verkocht aan kinderen in de Verenigde Staten. Disney heeft zo'n enorme aanhang dat het onwaarschijnlijk is dat het andere bedrijven niet zou inspireren.

"We nemen de volgende belangrijke stap voorwaarts door nieuwe advertentiestandaards voor voeding voor kinderen in te stellen", aldus Disneys voorzitter en CEO, Robert Iger. In de Verenigde Staten heeft een derde van de kinderen en adolescenten overgewicht. Ondertussen worden ze blootgesteld aan drank- en voedingsreclames ter waarde van $1,6 miljard per jaar.

Disneys initiatief, the Magic of Healthy Living genaamd, zal pas van kracht worden in 2015 als gevolg van lange tv-reclamecontracten. Als onderdeel van de stap, heeft het bedrijf een nieuwe reeks voedingsrichtlijnen geïntroduceerd, waaraan alle adverteerders vanaf die datum moeten voldoen naar het voorbeeld van federale gezondheidsnormen.

Source: www.guardian.co.uk

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer