De eerste bijeenkomst van de nieuwe cyclus is op donderdag 7 juni en zal in het teken staan van de marketing van een generiek product. Dit is een uitdaging voor veel ondernemers in de tuinbouwsector. Daarom organiseert Greenport Kenniscafé een inspirerende bijeenkomst, die de bezoeker nieuwe ideeën en inzichten kan geven over het vermarkten van een generiek product.
Spreker: Menno Beker
Menno Beker is in een ondernemende familie opgegroeid. Hij heeft zijn eigen internetbedrijf i-design opgezet. Zij doen projecten voor opdrachtgevers in het MKB en DKW. In opdracht van Aviko heeft Beker haar marketing geanalyseerd. In 2008 startte Beker samen met Bernd Damme het succesvolle bedrijf Eye-wear Europe BV, dat sinds 2009 online marktleider is in de optiek markt van de Benelux.Tijdens deze bijeenkomst zal hij o.a. ingaan op de volgende onderwerpen:
- Aviko – Waarde creëren uit aardappelen
- Belevingsmarketing
- Authenticiteit
- Onderscheiden
Aviko
Tijdens deze bijeenkomst ervaren we hoe een generiek product, vergelijkbaar met vele tuinbouwproducten, door middel van een goede marketingstrategie is uitgebouwd tot een krachtig merk. Wat ooit begon met 32 aardappeltelers aan een keukentafel is nu, een halve eeuw later, uitgegroeid tot een mondiale onderneming. ‘Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken’ bleek vanaf haar oprichting in 1962 een nuchtere en ambitieuze organisatie met maar één doel: waarde creëren uit aardappelen.Geïnspireerd… maar hoe dan verder?
De Greenport Kenniscafés zijn bedoeld om te inspireren. Maar de bezoeker kan zich vervolgens terecht afvragen: ‘En wat kan ik hier zelf verder mee?’. Daarom zijn er tijdens de bijeenkomsten diverse partijen aanwezig, die de bezoeker hiermee verder op weg kunnen helpen. Hierbij kan gedacht worden aan workshops, arena-sessies, samenwerking met studenten en opleidingsmogelijkheden.De bijeenkomsten zijn dus niet alleen bedoeld om de bezoekers te inspireren, maar ook om ze te stimuleren om daadwerkelijk stappen te zetten om als onderneming uiteindelijk het verschil te maken.
Wat: Greenport Kenniscafé ‘Marketing van een generiek product’
Tijd: 17.00 – 19.00 uur
Locatie: De Demokwekerij, Zwethlaan 52, 2675 LB, Honselersdijk
Je kunt je aanmelden via de website www.greenportkenniscafe.nl.
We zien je graag donderdag 7 juni!