Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse telers bekritiseren aanbiedingen van Lidl

Het Deutsche Bauernverband (DBV) bekritiseert de prijspolitiek van Lidl. Prijsreducties die oplopen tot wel 40% zijn onacceptabel. Consumenten krijgen hierdoor een verkeerd beeld van de waarde van producten en worden ertoe gestimuleerd om levensmiddelen eerder weg te gooien, aldus het DBV in een mededeling die onlangs in het Duitse vakblad ‘Lebensmittel Praxis’ verscheen. 

„Wanneer de aankoop nauwelijks iets kost, is het verlies, wanneer we een artikel weggooien, ook maar klein. Zo kunnen we niet met onze levensmiddelen omgaan", zei dr. Helmut Born, algemeen secretaris van het DBV. Concreet bekritiseerde de vereniging een prijsreductie op yoghurt van het merk Almighurt van Ehrmann. Dit werd 40 procent goedkoper aangeboden. „De handelswijze van Lidl is pure consumentenmisleiding, aangezien de prijs in geen verhouding meer staat met de waarde en de productiekosten van het product", aldus Born.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer