VLAM partner van grootschalige groente- en fruitcampagne in Duitsland
Vlnr: Kristophe Thijs (VLAM), Markus Nöthen (BVEO), Dirk Allerding (DFHV), Duitse minister van Landbouw Ilse Aigner, Jack Stroeken (G&F-bureau NL) en Sabine Lauwen (woordvoerder 5 am Tag)
Onder grote persaandacht onthulde de Duitse landbouwminister onder de Brandenburger Tor in Berlijn het nieuwe campagnebeeld. Daarop een sportieve kerel met frisse groenten en fruit die van het beeld spatten. De boodschap is duidelijk: kies voor een gezonde levensstijl met voldoende verse groenten en fruit. Ook de Europese Unie gelooft in het effect van dergelijke gezondheidscampagnes en subsidieert dit initiatief voor een periode van drie jaar, van 2012 tot 2014.
De campagne wordt bekendgemaakt via affichage in ongeveer 900 steden. De affiches zullen vanaf 18 mei en gedurende 40 dagen massaal in het Duitse straatbeeld te zien zijn. Ook de handel is partner en zal het initiatief in eigen communicatie ondersteunen.
Minister van landbouw Ilse Aigner: ‘We hebben initiatieven nodig die mensen ertoe aanzetten en motiveren om zelf meer voor hun eigen gezondheid te doen. Door deze eerste nationale campagne van ‘5 am Tag’ wordt het thema gezonde voeding nog sterker in het bewustzijn van de bevolking verankerd’.
Kristophe Thijs, VLAM-directeur Keulen, voor het campagnebeeld
Duitsland is een belangrijke afzetmarkt voor zowel het Belgische als het Nederlandse groente- en fruitaanbod. Daarom zijn beide producerende landen ook partner van dit initiatief. Kristophe Thijs, directeur VLAM-Keulen: ‘Duitsland is de belangrijkste klant voor Belgische tomaten, komkommers en kropsla. De Flandria-kwaliteit heeft er al geruime tijd een prima reputatie. Voor VLAM was het dan ook vanzelfsprekend om deze campagne te ondersteunen. Na de EHEC-crisis van vorig jaar was het vertrouwen van de Duitsers in verse groenten en fruit aangetast. Samen met de Duitsers en de Nederlander hebben we nadien intensief samengewerkt om van deze campagne een succes te maken. Dat we erin geslaagd zijn om minister Aigner haar schouders onder dit project te laten zetten, maakt dat onze boodschap breed uitgedragen zal worden. Met als einddoel het consumentenvertrouwen opnieuw een enorme boost te geven.’